MINI EKSPO KELAB / PERSATUAN

MINI EKSPO KELAB/PERSATUAN

Tarikh : 10 November 2011
Hari : Khamis
Masa : 7.30 pagi - 1.30 tgh
1.30 tgh - 6.30 ptg
Tempat : SK Desa Baiduri

Disepanjang Mini Ekspo Kelab & Persatuan dijalankan, SK Desa Baiduri telah menyediakan pelbagai aktiviti yang membabitkan semua guru dan murid, dimana aktiviti yang dianjurkan telah mendapat sambutan yang hangat daripada guru-guru & murid-murid yang terdiri dari Persatuan Bahasa Melayu, Persatuan Bahasa Inggeris, Persatuan Sains, Persatuan Matematik, Persatuan Pendidikan Islam, Persatuan SPBT, Persatuan Rukun Negara, Persatuan Keselamatan Jalan Raya, Persatuan Kemahiran Hidup dan Persatuan Melodi & Kebudayaan.

Diantara aktiviti-aktiviti yang disediakan adalah seperti menjawab soalan kuiz, pertandingan diantara kelab & persatuan dan pelbagai lagi. Mini Ekspo ini dijalankan adalah bagi meningkatkan ilmu pengetahuan murid yang sediada dengan melihat sendiri pameran yang telah disediakan oleh guru bagi setiap Kelab & Persatuan.

Selain itu, dengan adanya ekspo ini murid juga dengan mudah akan dapat pendedahan awal supaya lebih mengetahui kelab & persatuan yang mereka minati agar dapat memilih satu kelab & persatuan untuk murid tersebut membabitkan diri mereka pada masa akan datang.

Disamping itu,murid telah menunjukkan minat dan bakat yang mereka ada untuk bertanding diantara kelab & persatuan lain dengan
menghasilkan bahan pertunjukkan ekspo mengikut cara persembahan yang kreatif dan inovatif.